Annonces/Announcements/Anons

PRIX GÉRARD PIERRE-CHARLES pour des chercheurs/chercheuses de 
l’Amérique latine et des Caraïbes







ENJEUX ET ALTERNATIVES DÉMOCRATIQUES AUX CARAÏBES CONTEMPORAINS

OBJECTIFS GÉNÉRAUX DU CONCOURS:
Le Conseil Latino-américain en Sciences Sociales (CLACSO) décernera le 
Prix Gérard Pierre-Charles, adressé à des chercheurs/chercheuses en 
sciences sociales de l’Amérique Latine et des Caraïbes. Deux (2) essais 
originaux sur le thème : « Enjeux et alternatives démocratiques aux 
Caraïbes contemporains » seront sélectionnés parmi les travaux présentés.
Les essais sélectionnés seront publiés par CLACSO et leurs auteurs participeront 
à une conférence internationale. Le concours décernera deux (2) prix de 
USD 3.500 (trois mille cinq cents dollars américains). Il assurera aussi les 
frais de voyage, billets d’avion, hébergement et frais d’entretien nécessaires 
pour assurer la participation des gagnants/gagnantes au dit événement.

Soutien:
Agence Suédoise de Développement International - SIDA

STATUT DU CONCOURS
Sur le profil des candidats/candidates
Les candidats/candidates devront être des chercheurs/chercheuses possédant de 
l’expérience académique, résidant en Amérique latine ou aux Caraïbes et ils devront 
compter avec l’aval d’un centre membre appartenant au réseau du CLACSO.
Sur les Prix à décerner
a) Deux (2) prix de USD 3500 (trois mille cinq cents dollars américains)
b) Les deux Prix comporteront également les frais de voyage (billets d’avion et 
hébergement des gagnants/gagnantes aux effets de leur participation à une conférence 
internationale lors de laquelle les essais retenus seront présentés. La date et le siège de la 
conférence seront définis avec les gagnants/gagnantes du concours et elle aura lieu dans le 
cadre de l’un des événements académiques programmés par CLACSO pour l’an 2014.

Sur les caractéristiques des propositions
Tout chercheur/chercheuse ne pourra participer à ce concours qu’avec une proposition. Les 
essais devront être un produit original, inédit, et individuellement élaboré par le candidat/la 
candidate. Ils ne devront jamais avoir été présentés au préalable à aucune maison d’édition 
en vue de leur publication.
La proposition devra être en rapport avec le thème de cette convocation et elle pourra être 
présentée en espagnol ou en portugais. Elle devra aussi inclure un résumé en espagnol et en 
anglais et avoir une longueur de 40 à 60 pages, écrites en caractère de corps 12 dans la 
police Times New Roman, à interligne simple. Les essais devront être signés sous un 
pseudonyme. Des ouvrages des candidats/candidates ne pourront pas être inclus dans la 
bibliographie. Le format sera libre, tout en respectant les conventions de 
présentation d’un texte académique.
La présentation au concours implique, de la part de l’auteur, et au cas où il résulterait le 
gagnant, le fait de s’engager à céder au CLACSO les droits exclusifs de copyright de 
l’essai sous tout support, s’engageant aussi à demander l’autorisation expresse de le 
faire publier par d’autres moyens.
Les membres du Comité de Direction ou les fonctionnaires du Conseil ne pourront pas se 
présenter au concours. Les présentations des chercheurs/chercheuses étant 
actuellement boursiers/boursières dans le cadre des concours de recherche organisés 
par CLACSO ne seront pas non plus acceptées.
En revanche, les postulations des chercheurs/chercheuses ayant antérieurement bénéficié 
d’une bourse, seront, elles, acceptées, pourvu qu’ au moins deux (2) ans se soient écoulés 
depuis la remise de la version révisée du rapport final, et qu’ils aient accompli 
leurs obligations contractuelles.

PROCÉDURE D’INSCRIPTION
Il est indispensable que la présentation soit réalisée conformément au système d’inscription 
en ligne fourni par CLACSO.
Des présentations imprimées ne seront pas acceptées. Les candidatures ne réunissant pas 
les conditions établies seront
techniquement refusées.

Dernier délai d’inscription:
Lundi 31 mars 2014, 18:00 heures (Buenos Aires, Argentina)

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Appel à manifestation d’Intérêt
Le droit d’auteur, dans un avenir proche, sera un enjeu central de l’économie nationale. 
Préparons ensemble cet avenir!
 Cette année, A l’ occasion de la semaine de la Propriété Intellectuelle,  Le Bureau Haïtien 
du Droit d’Auteur (BHDA)octroiera  5 bourses à des étudiants en droit qui rédigent leur
mémoire sur le droit d’auteur.
 Les critères de sélection:
  • Avoir un certificat de fin d’études juridiques octroyé par une  faculté de droit reconnu
  • Soumettre un relevé de notes
  • Avoir un directeur de mémoire
  • Présenter un projet de mémoire validé par son directeur de mémoire
  • Avoir fait choix d’un sujet  de droit d’auteur n’ayant pas encore été traité
  • S’engager à soutenir  son mémoire  le 30 septembre 2014 au plus tard
  • S’engager à donner cinq exemplaires  de son mémoire pour la bibliothèque du BHDA

Montant de la bourse :
  • Le montant de la bourse par étudiant est de 100.000,00 gourdes

Dépôt de candidature : entre le 24 mars et le 11 avril 2014.
Les dossiers doivent être acheminés au BHDA (19, rue Jeanty, Bois-patate, Canapé-Vert).

Pour informations, contactez-le BHDA au 509 31 10 66 27 ou sur bhda.gouv@gmail.com


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Concours de peinture collective

Dans le cadre du lancement de la première marque de peinture acrylique 
fine pour artistes « Tout pou Youn » avec le soutien de la Fondation Culture 
Création (FCC) et avec l’Institut Français en Haïti, l’Ecole nationale des arts 
(ENARTS), les Alliances françaises du Cap-Haïtien et de Jacmel, l’association 
Haïti Action Artistes organise un concours de peinture collective baptisé 
« Tout Pou Youn, la couleur aux artistes »

16 collectifs d’artistes seront sélectionnés et réunis selon la proximité de leur 
lieu de résidence dans une des 3 villes hôtes du concours pour créer une 
oeuvre commune. La réalisation des peintures se déroulera entre le 15 et le 25 avril.
Chaque collectif ayant participé à la réalisation d’une oeuvre primée recevra 
un prix allant de 22 500 gourdes à 9 000 gourdes.

Inscriptions et lieux de réalisation du concours:
Cap-Haïtien: Alliance française du Cap pour les collectifs résidant dans les 
départements Nord, Nord-est, Nord-ouest, Artibonite et Centre.
Jacmel: Alliance française de Jacmel pour les collectifs résidant dans les 
départements Sud-est, Sud, Grand-Anse et Nippes.
Port-au-Prince : Boutique HAA au siège de la Fondation Culture Création 
et lieu de réalisation à l’ENARTS pour les collectifs résidant à Port-au-Prince 
et ses environs.

La date limite d’inscription est fixée au 12 avril 2014

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Postdoctoral Fellow at the Center for Black Studies Research, University ofCalifornia Santa Barbara.
The Center for Black Studies Research at the University of California Santa
Barbara seeks applications for a postdoctoral fellowship on research
related to Black Studies, African diaspora, Haitian studies, activist
scholarship, or urban studies.  25% of the fellowship is devoted to
developing the Center's Engaged Scholarship initiative and mentoring
undergraduate research.  No teaching is required.  Ph.D. must be received
by June 2014.  The fellowship will provide a $45,000 annual stipend, $5,000
annual research and travel allowance, and health insurance.  12-month
position, to begin August 1, 2014, with possibility of 2nd year, upon
evaluation.

Applicants should submit cover letter indicating research interests and
experiences with engaged scholarship (broadly conceived as public
scholarship, applied research, activist research, community engagement),
CV, article-length writing sample or dissertation chapter, and two letters
of reference (submitted by letter writers) to Diane Fujino, CBSR Director
via online site at https://recruit.ap.ucsb.edu/apply/JPF00293. Apply by
04/13/14; thereafter, open until filled.

The Center is especially interested in candidates who can contribute to the
diversity and excellence of the academic community through research,
teaching, and service. The University of California is an Equal Opportunity
Affirmative Action employer.
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Department of French, University of Illinois at Urbana-Champaign
The Department of French at the University of Illinois at Urbana-Champaign
invites applications for a Visiting Assistant Professor in French Second
Language Acquisition (SLA) and Teacher Education. The target start date is
August 16, 2014. Ph.D. must be in hand by the start date. This is a full-time,
nine-month appointment, paid over 12 months. Pending successful evaluation,
the appointment will last for two years and may be renewed beyond that
contingent upon availability of funding, strong enrollments, and continued
strong performance reviews. Salary is competitive.
Native or near native proficiency in French is required. Applicants must have
one year teaching experience at the post-secondary level, a demonstrated
commitment to excellence in teaching, and an active research agenda
demonstrated by publications. Teaching load will be two courses per semester
and will include courses for the undergraduate major and minor in French as
well as introductory and advanced undergraduate and graduate seminars in
SLA.
To apply, create your candidate profile through the University of Illinois
application login page at http://jobs.illinois.edu and upload your application
materials: Letter of application, CV, including contact information (or Interfolio
ID) for three professional references, one representative writing sample,
statement of research and teaching interests, and teaching evaluations if
available. Referees will be contacted electronically upon the submission of the
application. Only applications submitted through the University of Illinois Job
Board will be considered.
Full consideration will be given to complete applications received by April 25
2014. Applicants may be interviewed before the closing date, although no
hiring decision will be made until after that date.
For more information, contact slcl-hr@illinois.edu.

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Le Rhum Barbancourt octroie deux nouvelles bourses à deux écrivains


La Société du Rhum Barbancourt, dans le cadre de la célébration de ses cent cinquante ans, informe 
quelle reçoit les candidatures pour  la troisième édition du programme de Bourses daide à la 
création littéraire et scientifique.

Les critères de sélection

 Être haïtien ou dorigine haïtienne

Avoir déjà publié au moins deux livres à compte d’éditeurs

Avoir un projet d’écriture en cours

 Présentation de la demande

Les candidats-e-s constituent un dossier de requête contenant :

Une lettre de demande

 Une présentation du projet en cours

 Un extrait rédigé du manuscrit (2,500 mots minimum)

 Une liste de publications


Le dossier de requête doit être envoyé accompagné dun exemplaire du dernier livre publié à 
Le Nouvelliste, 198, Rue du Centre à lattention de Emmelie Prophète

Les dossiers incomplets ne seront pas pris en considération

Montant de la bourse

Le montant de la bourse par auteur est de USD 5000,00.00 (cinq mille dollars américains)

Publication du Livre

L’œuvre doit être et sera publiée en Haiti. La Société du  Rhum Barbancourt assurera la première édition 
du livre en 1000 exemplaires.

Les bénéfices découlant de la vente du livre seront intégralement verséà lauteur

Droits

Lauteur-e est propriétaire des droits.

 Délai


 Le date limite de remise des dossiers est fixé  au 30 avril 2014

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The 26th annual Haitian Studies Association conference will be held at 
University of Notre Dame from November 6-8, 2014.

This 26th annual conference—Migration, Crossing Boundaries, Paths 
Forward— will highlight the centrality of migration and border crossing.  
It will explore the impact of distances and tensions in shaping the 
lives of Haitians across continents. We will also reflect on the 
relationship of Haitian immigrant communities with the home country 
as well as notions of diasporic consciousness and identity during 
waves of migration to diverse geographical locations. Haiti’s role 
in the history of the African Diaspora, and the impact that Haitian 
immigrant communities have had on immigration policies, race 
relations, and transnational studies in general, will be highlighted. 
We will further examine how Haitian immigrant communities have 
negotiated power and resources in foreign lands and taken 
advantage of educational and economic opportunities while maintaining 
strong ties and allegiance to Haiti.

We encourage proposals from the academics spectrum of : Anthropology, 
Arts, History, Cultural studies, Economics, Ecology and Environment, 
Education, Digital humanities,  Geography, Global Health, History, 
International relations, Law, comparative literature, Media studies, 
Musicology, Philosophy, Post-colonial Studies, Public Policies, 
Political Science, Religious Studies, and Sociology. 

Further participation will also be drawn from an interdisciplinary 
collaboration across natural sciences, social sciences, and humanities 
with the goal of exploring what works, best practices, evaluation and 
models for understanding, supporting, empowering, and accompanying 
Haitians’ endeavors to thrive in areas of housing, education and health. 

We invite you to submit your proposal (s) in accordance with the 
submission guidelines that are provided on the conference Call for Papers. 
The deadline for proposals is May 1st, 2014.


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The Department of Languages and Culture Studies at the University of North Carolina 
at Charlotte seeks applications for the position of Visiting Lecturer in French for the 
academic year 2014-2015. This is a one-year (with the possibility of renewal), full-time, 
non-tenure-track position to begin August 18, 2014.

Required qualifications include: MA in French; native or near-native proficiency in French; 
excellent skills in spoken and written English; strong commitment to working with faculty, 
staff, and students from diverse backgrounds; evidence of successful teaching at the 
college/university level. Desired qualifications include: ability to teach courses in French
language, French/Francophone literature, French/Francophone culture and civilization at 
all undergraduate levels, as well as French phonetics and translation (French to English);
 knowledge of using technology in the classroom, record of engagement or willingness 
to engage with students outside the classroom (extra-curricular activities).

Duties will include teaching four courses per semester. Advising and service activities 
will be required.  The Department offers a BA in French, a Certificate in Translation 
(French to English), and a minor in Francophone Studies.

The University of North Carolina Charlotte is a doctoral, research intensive university
located in one of the nation’s fastest growing metropolitan areas.   UNC Charlotte strives 
to create an academic climate in which the dignity of all individuals is respected and 
maintained. Therefore, we celebrate diversity that includes, but is not limited to, 
ability/disability, age, culture, ethnicity, gender, language, race, religion, sexual
 orientation, and socio-economic status. AA/EOE employer: subject to Criminal 
Background Check. The candidate selected for this position must be able to meet 
eligibility requirements to work in the United States.

All applicants must apply on-line at https://jobs.uncc.edu. Please attach the following 
documents with your electronic submission:  letter of application addressed to the Chair 
of the French Search Committee, teaching statement, and a current and complete CV. 
A photocopy of the graduate transcript and three original letters of recommendation must 
be mailed or emailed directly to Dr. Sheri Long, Chair, Department of Languages and 
Culture Studies, UNC Charlotte, 9201 University City Blvd., Charlotte, NC 28223. 
Email: Sheri.Long@uncc.edu  

Review of applications will begin on May 8, 2014, and will continue until the position 
is filled.

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Call for Book Chapters
Vodou: I Remember
The Idea of Vodou in Haitian Thought, Literature, Music, and Art
edited by Celucien L. Joseph and Nixon S. Cleophat
Deadline: May 23, 3014
Since its creation in the New World, arguably, it can be said that the Afro-Haitian Religion of Vodou—as a “Haitian genius”—has been represented as an “unsettling faith” and even a “cultural paradox” throughout Haitian history—from 17th century colonial Saint-Domingue to 21st century postcolonial Haiti—as expressed in Haitian literature, thought, law, politics, painting, and Haitian art. An “idea” of Vodou has emerged from each of these cultural symbols and representations, and intellectual expressions. The Vodouist discourse not only pervades every aspect of the Haitian life and experience, it has had a momentous impact on the evolution of Haitian intellectual, aesthetic, and literary imagination as well as on Haitian theological discourse.  In addition, with the emergence of and great interest in Haitian studies in North America, the need to explore all dimensions of the Haitian life and writing, particularly of the Haitian religious experience in Vodou, is critical and important for current and future scholarship, as well as for students of culture, history, and religion. 


Consequently, we would like to invite interested scholars and writers to contribute a book chapter to a new volume tentatively called Vodou: I Remember: The Idea of Vodou in Haitian Thought, Literature, Music, and Art. This project is interdisciplinary both in nature and content. The goal is to explore how Haitian writers, artists, cultural critics, intellectuals, and theologians have imagined and engaged the Vodou religion and spirituality, and correspondingly, constructed their own ideas of the Afro-Haitian Religion. The emphasis of this volume is on “the idea and representation of Vodou.”  The contributor should be mindful of the cultural, socio-economic, and political context which gave birth to different visions and ideas of Vodou. The book is divided in four parts as follows: Part I:Vodou and Haitian intellectuals and cultural critics, Part II: Vodou and Haitian Women, Part III: Vodou and Haitian Theologians, and Part IV: Vodou and Haitian art, painting, (folkloric) dance, and music (mizik rasin ["roots music"])


If you would like to contribute to this important volume, along with your CV, please submit a 300 word abstract by May 23, 2014, to celucienjoseph@gmail.com  or nc2295@columbia.edu

Successful applicants will be notified before the end of June.  We are looking for original and unpublished essays for this book.  

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a small axe event


5 December 2014
Barnard College / Columbia University
New York, NY

 Deadline for proposals: 1 June 2014

The transformation of the academy by the digital revolution presents challenges to 
customary ways of learning, teaching, conducting research, and presenting findings. 
It also offers great opportunities in each of these areas. New media enable oration, 
graphics, objects, and even embodied performance to supplement existing forms of 
scholarly production as well as to constitute entirely original platforms. Textual artifacts 
have been rendered literally and figuratively three-dimensional; opportunities for 
interdisciplinary collaboration have expanded exponentially; information has been made 
more accessible and research made more efficient on multiple levels. Scholars are called 
upon, with some urgency, to adapt their research and pedagogical methods to an academic 
climate deluged by a superabundance of information and analysis. This has created 
opportunities for open-ended and multiform engagements, interactive and continually 
updating archives and other databases, cartographic applications that enrich places 
with historical information, and online dialogues with peers and the public.

The need for such engagements is especially immediate among the people of the 
Caribbean and its diasporas. Information technology has become an increasingly 
significant part of the way that people frame pressing social problems and political 
aspirations. Aesthetic media like photography and painting—because they are relatively 
inexpensive and do not rely on literacy or formal training—have become popular among 
economically dispossessed and politically marginalized constituencies. Moreover, the 
Internet is analogous in important ways to the Caribbean itself as dynamic and fluid cultural 
space: it is generated from disparate places and by disparate peoples; it challenges 
fundamentally the geographical and physical barriers that disrupt or disallow connection; 
and it places others and elsewheres in relentless relation. Yet while we celebrate these 
opportunities for connectedness, we also must make certain that the digital realm 
undermine and confront rather than re-inscribe forms of silencing and exclusion in the 
Caribbean.

In this unique one-day public forum we intend to engage critically with the digital 
as practice and as historicized societal phenomenon, reflecting on the challenges 
and opportunities presented by the media technologies that evermore intensely 
reconfigure the social and geographic contours of the Caribbean. We invite presentations
that explicitly evoke:  

  • the transatlantic, collaborative, and/or interdisciplinary possibilities and limitations
  • of digital technologies in the Caribbean 
  • metaphorical linkages between the digital and such Caribbean philosophical, 
  • ethical, and aesthetic concepts as "submarine unity," the rhizome, Relation, the 
  • spiral, repeating islands, creolization, etc.
  • gendered dimensions of the digital in the Caribbean 
  • the connection between digital technologies and practices of the so-called
  • Caribbean folk
  • specific engagements with digital spaces and/or theories by individual Caribbean 
  • artists and intellectuals
  • the ways in which digital technologies have impacted or shaped understandings 
  • of specific Caribbean political phenomena (e.g. sovereignty, reparations, 
  • transnationalism, migration, etc.)
  • structural means of facilitating broad engagement, communication, and 
  • accessibility in the Caribbean digital context (cultivation of multilingual spaces, 
  • attentiveness to the material/hardware limitations of various populations)

Both traditional papers and integrally multimedia papers/presentations are welcome. 
We also welcome virtual synchronous presentations by invited participants who cannot 
travel to New York City to attend the event. Selected proceedings from this 
forum will be published in the inaugural issue (September 2015) of sx:archipelagos – 
an interactive, born-digital, print-possible, peer-reviewed Small Axe Project publication.

Abstracts of 300 words and a short bio should be sent to Kaiama L. Glover and 
Kelly Baker Josephs (archipelagos@smallaxe.net) by 1 June 2014. Successful applicants 
will be notified by 1 August 2014.

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Inaugural Maney/Romance Studies ESSAY PRIZE For Early Career 
Researchers

Maney Publishing and Romance Studies are pleased to announce an 
inaugural prize for best essays submitted by early career researchers 
in the areas of French, Hispanic, Italian, and Portuguese cultures.

Founded in 1982, Romance Studies is an international, fully refereed 
journal devoted to the study of the Romance literatures and cultures. 
With a distinguished advisory panel representative of leading research 
across the disciplines, the journal is a forum for both established 
scholars and new scholars worldwide. 

One of the founding principles of Romance Studies is to promote the 
work of young colleagues. The journal will thus award two £200 prizes 
to recognize the work of researchers in the areas of French, Hispanic, 
Italian, and Portuguese cultures who have been awarded their PhD between 
July 2009 and July 2014. A selection from among the top-ranked 
submissions will be published in the journal. 

Essays may be written on any topic or era related to the study of 
the Romance literatures and cultures and may be submitted in the 
appropriate Romance language or in English.  They may emanate from 
anywhere in the world. The material must not have previously been 
published and must not be under consideration for publication 
elsewhere. All essays published in Romance Studies are subject to 
double-blind peer review.

Submission deadline is 31 August 2014. Manuscripts must conform to 
the house style of Romance Studies and are not to exceed 6,500 words 
including notes.  Please see full details about submission protocol at:  www.maneyonline.com/ifa/ros 

Essays must be accompanied by a cover email message indicating the 
year and university granting the PhD. Essays will be read and ranked 
anonymously by a committee of leading scholars in the field. 

For questions or to submit essays, please write to:
Mr John Hall, Journal Secretary
submissionsromancestudies@gmail.com

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Haiti: la résistance en mots et couleurs, appel à contributions pour la revue

Les articles proposés seront orientés sur plusieurs axes pour tenter de restituer la richesse
et la variété des composantes artistiques haïtiennes dans son expression picturale et littéraire :
·         Lecture haïtienne de sa propre Histoire
·         Littérature et politique
·         Littérature de la diaspora
·         Représentations iconographiques au carrefour des influences (révolution, chrétienté, vaudou…)
D’autres approches peuvent également être proposées. Les articles seront suivis d’un
 résumé en trois langues : français, anglais et espagnol avec des mots-clés et une courte
notice biographique. L’ensemble ne devra pas excéder 35 000 signes (notes et espaces inclus).
La date limite d’envoi est fixée au 1er septembre 2014. Le comité de lecture se réunira
la première semaine de septembre et les résultats seront communiqués aux auteurs le 8 septembre.
Les propositions seront à envoyer à Bernadette Rey Mimoso-Ruiz
Inter-Lignes
Institut catholique de Toulouse
31 rue de la Fonderie BP 7012
F 31068 Toulouse cedex 7
Et aux adresses électroniques suivantes :
La publication est prévue pour novembre 2014 aux éditions Lethielleux


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LE PRIX LITTERAIRE FETKANN !
« MÉMOIRE DES PAYS DU SUD / MÉMOIRE DE L’HUMANITÉ »
11ème édition – 2014
Le CIFORDOM lance la 11ème édition
du «Prix Littéraire FETKANN ! Mémoire des pays du Sud, Mémoire de l’humanité ».

L'édition 2014 du Prix Littéraire FETKANN ! est ouverte !
Dépôt des candidatures du 1er mars au 30 septembre 2014

Le Prix Littéraire FETKANN ! est ouvert à tous les citoyens du Monde quels que soient leur origine, leur âge et leur nationalité. Il comprend quatre catégories :
Prix FETKANN ! de la Mémoire ouvert aux auteurs édités ou non, il récompense un ouvrage de fiction ou documentaire.

- Prix FETKANN ! de la Recherche ouvert aux étudiants inscrits dans une université francophone et aux chercheurs confirmés, il récompense un travail de recherche.

Prix FETKANN ! de la Jeunesse ouvert aux auteurs mineurs et aux auteurs d’ouvrages destinés aux jeunes, sans limite d’âge, il récompense une œuvre de fiction ou un essai.
Prix FETKANN ! de la Poésie ouvert aux auteurs édités ou non, il récompense un recueil de poèmes.

CONTACT
Marie Saint-Louis
Communication et Relations presse 
Prix Littéraire FETKANN !
Tél : 06 60 42 85 28 – Courriel : presse.cifordom@yahoo.fr